20101230

Jag var bara inte gjort för dess dagar

Jag har funnit världens finaste låt. Idag är livet mycket behagligt. Näst sista dagen på året. Och jag är redo för vad nästa år har att erbjuda.
2010
Januari 
Hemkommen från Trysil, och trysilkänslan satt i fortfarande. Livet kunde liksom inte gå fel. Jag började använda systemkameran och tog vinterbilder som jag är riktigt riktigt nöjd med. Gymnasievalet började sakta med säkert närma sig och jag valde, som bekant, LM Engströms gymnasium. Natur. Och kom in.
En jädrans massa pulkaåkning blev det också! Blåslagen över allt!
Februari
Började månaden med att fylla år. Hela 16 år blev det. Myste i kyrkan helt otroligt mycket. Spelade massa Buzz nätterna i enda och hade allmänt trevligt! Fick min trevliga grafräknade, Hugo, som numera är min bästa vän. Vad skulle jag göra utan dig? Jag hängde på melodifestivalen med mormor och morfar samt stora syster.  Började lyssna ofantligt mycket på John Mayer.
Mars
Plugget stog mig upp över öronen. Jag pluggade och pluggade, men kom aldrig riktigt framåt. Den kära pollensäsongen började ta i verk och medicineringen började som aldrig förr. Repade mycket saxofon och hängde på ungdomsgudstjänster. Drömde mig bort om en pojkvän att älska mest av allt. Kollade därför på mysiga filmer som a walk to remember och 500 days of summer. Hade nationella prov i engelska och svenska. Vilket gick bra, trots att jag var på tonår till klockan 03,00 på natten dagen innan. Fick MVG på franskaprovet. Och MVG på mattenationella. Och på engelska. och på svenska. Livet kändes rätt lätt. Och LM kändes nära. jag höll även mitt första tal på förbundsstämman. Big Thing
April
Började april med att stiga upp klockan 6 för att simma. Jag och min lillasyster bytte rum och jag fick mitt trevliga lila pytterum. Jag och Jacqueline skulle på party hos Jackies klasskompis Linus. Den kvällen träffade jag Joakim. Ändrade hårfärgen till det naturliga blonda. Jackie bodde hos mig i fyra nätter på lovet. Och det var massa fnissiga sms till den där Joakim. Åkte på filmkväll hos Linus (som jag trodde hette Lucas ett bra tag) Träffade Joakim igen. Fick sitta inomhus större delen av månaden pga pollenallergi. Åkte på grillkväll med okända människor hem till Joakim. Och fredag den 23 blev det vi. Friday i'm in love.
Maj
Jag hade tjejmiddag här hemma. Skolan rullade vidare och ajg var hemma och i skolan om vartannat. Det stora i maj var när jag träffade Joakims släkt för första gången. Lite spännande sådär. 95orna konfirmerades.
Juni
Jag drog på niornas bal och det efterlängtade sommarlovet kom äntligen! Började med att åka iväg i en husvagn till Åsa. Husvagnssemester i en vecka. Hur trevligt som helst!
Och jag åkte till Schweiz för att jobba i en månad. Au pair och allt vad det heter.
Juli
Sommaren kom verkligen. Framåt slutet kom jag hem från Schweiz och fick äntligen träffa mina finisar och såklart, Joakim. Jag, Hanna, Joakim och Anders hängde massor. Vi drog till Halmstad och jag upplevde min första fotbollsmatch. Och det med besked! Fick stå i klacken och alla skrikade mansröster überalles!
Vi grillade, paddlade kanot, bada bastu och njöt av livet.
Augusti
Min fina vän Sofia lämnade Sverige för att åka till USA i ett år! Jag och familjen tittade på Diggeloo. Jag åkte till min farfar och vilade upp mig lite. Var hemma i ca en halv dag innan jag drog till FRIZON med världens bästa vänner! Vi tittade på Hoffmaestro på Liseberg. Hängde på lite fler släktkalas på Joakimsidan. Började på LM FREAKIN ENGSTRÖM. Höll på att dö av nervositet i domkyrkan på uppropet.
September
Fick en lillebror på pappas sida och det blev en till i samlingen så att säga. 7 syskon. Jag sov över i skolan på insparken och i klassen började det bli en riktig gemenskap! Fick väldigt lågt immunförsvar och var mest sjuk hela tiden. Spelade på livsrumsdagarna. Håkan släppte en ny singel och jag föll pladask, som alla andra gånger. Vi i klassen klädde ut oss till pirater och hade allmänt roligt. Det var val och massa kampanjande för Moderaterna. Fick diagnosen magkatarr och var tvungen att inte göra någonting. Stressa ner. Började träna igen, efter ett uppehåll på 3-4 månader. Kyrkan gled sakta och säkert ur mina händer.
Oktober
Helt plötsligt blev det massa höst och jag hade gått i skolan längre än vad man kan tro. Och jag kom och tänka på trysillägret igen. Bestämde mig för att inte åka. Jag och Hanna drog till spanien och chillade där i en vecka. Hade höstlov en vecka när jag kom hem. Daniel Adams Ray satte sig på mina läppar, och alla andras också för den delen. Var på halloweenparty hos Johanna!
November
Hade min första konsert med storbandet. Joakim och Jackie och Johanna och alla åkte till indien i tre veckor och jag var fruktansvärt ensam. Fast ändå inte, för jag hade ju mina klasskompisar. De finaste tjejerna i världen. Vi hade middag med masker och andra trevliga saker. Jag passade på att träffa många av mina andra vänner. Tova och jag tog en dag på stan och jag köpte trevliga skinnshorts. Åkte till Ullared med storasyster och våra mammor. Jag klättrade 15 meter upp på klättervägg, trots höjdrädsla.
December
Ja., så kom december tillslut också. Kalendrar och allt vad det heter. Lucia och Indianerna kom ju tillslut hem.
bakade julbak och allt. Jullovet kom, och ja. Här sitter jag nu. Nyår i morgon.

PUSS på er

1 kommentar:

  1. åååååååh det känns inte som att man känt klassen alls länge.. Tror att de 3 åren kmr gå fort trots massa skolarbete!
    Tycker ju ändå att ditt år verkar ha varit rätt bra! Puss på dig sötan vi ses igen den 10de och sedan drar jag den 11 :D (GLAD JULIA)
    hehe missar kemiprovet (Ännu Gladare <3)

    SvaraRadera