20110307

if there's a soulmate for everyone

Jag. gillar. inte. måndagar.
I morse ville jag inget annat än att ligga kvar i min mans famn och somna om. Men jag masade mig upp, tog mig till skolan, gjorde kemilabben, pluggade massa svenska på hålet, var relativt duktig på samhällen, hängde med och ställde frågor på andra kemilektionen. Sen att jag har varit trött på allt och alla idag. Inte ritkigt skrattat och vare lite down. Det är en annan sak.
Fick iallafall en timmes svettandes i bodypumpsalen. Tänkte att jag skulle springa efteråt. Men benen orkade bara inte. Så jag den lilla promenaden hem som nerjogg. Väl hemma väntade husmanskost. Och tro mig, min mamma kan laga mat bara hon vill. Fy vad jag vräkte i mig. Helt galet gott!
Enligt min pluggplanering ska jag idag, lära mig alla temaformerna på franskaverben. Enligt mig orkar jag inte det.  Fast gör jag det inte var det galet onödigt att jag släpade (tänk mig dragandes på väskan med en miljard böcker) böckerna hem. Så, jag får väl sätta mig med dom. Och ta tag i saken
under tiden kan ni njuta av denna fantastiska maträtt!
Tjingplingplong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar