20110315

och vi satt på gräset som växte i takt med himlen

And the vår is back!
För första gången på hela min Lm tid så fick jag åka buss till skolan på en tisdag. Alltså åka kollektivt. PÅ tisdagar har vi idrott och mamma brukar köra mig för att det tar LÅNG tid annars. Bussen gick 06.56 i morse. och när jag gick till bussen. 06.43 så var det ljust ute. Inte bara soluppgång utan helt ljust. Som det är mitt på dagen. Detta gjorde min dag. Den började liksom väldans bra.
   Handboll på idrotten. Sisådär roligt, men ändå. Engelskaredovisning. Aldrig improviserat så mycket. Jag skrev stolparna precis innan jag skulle gå upp och bara ordbajsade. Men det gick fint ändå och jag klarade det. Vilket är det som räknas. Sedan, nu ska ni höra ordentligt för detta är riktigt bra, så var samhällen inställt. Håltimme i stan när det är fint väder ute innebär FIKA. Och idag köpte vi oss varsin takeawaykaffe och satte oss på trappan vid statyn vid kungsport. Blundade och vände näsorna mot solen. Kände hur man var tvungen att ta av sig halsduken och knäppa upp jackan för det var varmt. Så himlans härligt. Helt vindstilla. Och det kan inte bli bättre eftersom att jag satt där med mina fina klasskompisar och som vi skvallrade. Skvaller är dåligt, men roligt ibland.
   Har precis ätit middag och ska ta det lite lugnt ett tag. Vilodag från träningen och matteprov i morgon. Bra kombination.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar